Wyślij zgłoszenie


Zadzwoń Infolinia 667 122 122,

telefon stacjonarny 45 649 69 69

lub wypełnij poniższy formularz

Szczegóły aktualności

Przekaż 1 % na rzecz Fundacji EFPP!

17-kwi-2019 08:41


Pozostałe aktualności

Upał na drodze zabija. Jak bezpiecznie podróżować?

11-sie-2014 13:50

W upalne dni na drogach zdarza się trzy razy więcej wypadków. Policja przestrzega przed brawurą na drogach, a my podpowiadamy, jak bezpiecznie podróżować.

W ciepłe i słoneczne dni kierowcy pozwalają sobie na dużo więcej. Wydaje im się, że skoro świeci słońce i jest doskonała widoczność, to na pewno zauważą przeszkodę i na suchej, nagrzanej nawierzchni drogi natychmiast zahamują. Dlatego dużo mocniej naciskają pedał gazu i skutki wypadków są przez to dużo tragiczniejsze.

Ofiar jest zdecydowanie więcej, kiedy jest ładna pogoda, kiedy widoczność jest dobra, niż kiedy warunki są złe - potwierdza Krzysztof Hajdas z Komendy Głównej Policji.

Do większej liczby wypadków przyczynia się także rozleniwienie na drodze - wynikające z bardzo wysokiej temperatury. Upał na dłuższej trasie powoduje to, że stępiają się nasze reakcje i ten czas reakcji jest znacznie dłuższy - tłumaczy Hajdas. Policjant radzi także, by samochody - zwłaszcza bez klimatyzacji - przewietrzyć przed jazdą i częściej zatrzymywać się na odpoczynek. Oczywiście w cieniu i najlepiej ze szklanką wody.

/źródło: http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-upal-na-drodze-zabija-jak-bezpiecznie-podrozowac,nId,1439555# /

Będą wyższe kary dla pijanych kierowców !

28-kwi-2014 10:45

Będą wyższe kary! Nawet na 15 lat może stracić prawo jazdy sprawca wypadku pod wpływem alkoholu. Zapłaci też nawiązkę na rzecz fundacji lub bezpośrednio poszkodowanemu. Rząd przyjął już projekt zmian w Kodeksie karnym. Teraz projektem zajmie się Sejm.

Projekt nowelizacji Kodeksu karnego przygotowało Ministerstwo Sprawiedliwości, które dowodzi, że liczba pijanych kierowców wciąż utrzymuje się na zbyt wysokim poziomie, a to stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa komunikacji.

Niepokojące są też coraz częstsze przypadki powtórnego prowadzenia pojazdów w stanie nietrzeźwości.
Ministerstwo zaproponowało więc, by nietrzeźwy lub znajdujący się pod wpływem innych środków odurzających sprawca karany był przez sąd zakazem prowadzenia wszelkich pojazdów na co najmniej 3, a maksymalnie 15 lat. Taka sama kara spotka kierowcę uciekającego z miejsca zdarzenia.

Teraz jest tak, że sprawca śmiertelnego wypadku lub powodującego ciężki uszczerbek na zdrowiu, karany jest dożywotnim zakazem prowadzenia pojazdów. Rząd zaaprobował rozciągnięcie tej sankcji także na tych kierowców, którzy powtórnie - po orzeczonym sądownie zakazie prowadzenia aut - zatrzymani zostali "po pijaku”.

Jak wyjaśnia nam Patrycja Loose, rzecznik prasowy ministra sprawiedliwości, zmiany dotyczą także środka karnego w postaci nawiązki. Ta stanowi bowiem rodzaj zadośćuczynienia dla pokrzywdzonego, a jednocześnie jest namacalną dolegliwością dla sprawcy.

Minimalna nawiązka zasądzana od sprawcy, który dopuścił się jazdy "pod wpływem” po raz pierwszy, będzie wynosić 5 tysięcy złotych. Dwa razy tyle zapłaci recydywista. Nawiązki będą trafiać na rzecz Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej. W przypadku spowodowania wypadku w stanie nietrzeźwości kwoty te zapisywane będą pokrzywdzonym lub osobom najbliższym.

Tak jak teraz każdy poszkodowany będzie też mógł domagać się od sprawcy odpowiedniej kwoty na leczenie czy jako zadośćuczynienie za straty moralne, niemożność wykonywania dotychczasowej pracy itd.

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju pracuje nad osobnym projektem nowelizacji prawa, zgodnie z którym pojazdy komunikacji publicznej oraz ciężarówki mają być wyposażone w alcolock - urządzenie blokujące zapłon silnika, jeśli kierowca jest nietrzeźwy. Kierowca będzie musiał dmuchnąć w ustnik alcolocka.
Adam Sobecki z Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Bydgoszczy informuje, że od początku roku do 15 marca na drogach regionu zatrzymano 1008 pijanych kierowców (powyżej 0,5 promila w wydychanym powietrzu) i 319 po użyciu alkoholu (od 0,2 do 0,5 promila). W pierwszym przypadku mowa jest o przestępstwie, w drugim o wykroczeniu.

W tym samym okresie roku ubiegłego zatrzymano odpowiednio 1114 i 249 kierowców nadużywających napojów wyskokowych.

/źródło: pomorska.pl/

Będą zmiany w rozliczaniu szkód z OC?

03-kwi-2014 10:59

Będą zmiany w rozliczaniu szkód z OC?

W branży ubezpieczeniowej trwają dyskusje na temat zmiany zasady rozliczenia szkód z OC. Jeśli nowe propozycje wejdą w życie, to odszkodowanie wypłacać będzie firma poszkodowanego, która następnie otrzyma zwrot od zakładu sprawcy. Rozstrzygnięcie powinno nastąpić jeszcze w tym roku. – W imieniu PZU mogę powiedzieć, że tego typu rozwiązania bardzo mi się podobają – uważa Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA.
Branża ubezpieczeniowa chce zmiany zasad rozliczania szkód z OC. Odszkodowania wypłacać będzie firma poszkodowanego
Źródło - Newseria.pl


– Dla klienta proponowana zmiana to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ będzie mógł on zlikwidować powstałą szkodę we własnym zakładzie ubezpieczeń – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andrzej Klesyk.   

Obecnie szkody powstałe w wyniku zdarzeń drogowych są zgłaszane w zakładzie ubezpieczeń, którego klientem jest sprawca. Następnie wysokość straty wycenia rzeczoznawca związany z tą firmą i na podstawie tej wyceny towarzystwo ubezpieczeniowe sprawcy dokonuje wypłaty. Według proponowanych zmian, szkoda zgłaszana byłaby w zakładzie poszkodowanego, który dokonywałby wypłaty odszkodowania na podstawie wyceny
niezależnego eksperta. Następnie towarzystwo, którego klientem jest sprawca szkody, musiałoby zwrócić koszty zakładowi poszkodowanego.   

– Sądzę, że zmiana doprowadzi do przemiany sposobu patrzenia na OC samochodowe – twierdzi Klesyk. – Nie będzie ono traktowane tylko jako podatek, lecz także jako produkt, nad którego wyborem warto się zastanowić i z którego możemy uzyskać istotne korzyści.     

Na rynku jest jednak grupa firm ubezpieczeniowych, która nie popiera zmian.

 – Obawiać mogą się ci, którzy albo nie do końca uczciwie grają w kwestii likwidacji szkód, albo nie mają dobrych procedur likwidacji – przekonuje Klesyk.   

Zmiana wymaga porozumienia firm ubezpieczeniowych. Będzie dyskutowana na spotkaniach Polskiej Izby Ubezpieczeniowej – organizacji samorządu branżowego reprezentującej wszystkie działające w Polsce towarzystwa ubezpieczeniowe. Temat ten zostanie więc poruszony podczas Walnego Kongresu PIU w Sopocie w dniach 7–8 maja 2014 r. oraz podczas Walnego Zgromadzenia PIU.   

– Trudno mi dokładnie powiedzieć, kiedy ta dyskusja się zakończy. Jednak, moim zdaniem, ostateczna decyzja zostanie podjęta w tym roku – twierdzi prezes zarządu PZU SA.  

Newseria.pl

UFG: Ponad 73 mln zł wypłaconych odszkodowań !

18-mar-2014 09:35

Ze wstępnego podsumowania Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego wynika, że łączna kwota odszkodowań i świadczeń wypłaconych w 2013 roku ofiarom nieubezpieczonych i niezidentyfikowanych sprawców wypadków drogowych wyniosła ponad 73 miliony złotych*. To o 6% więcej niż w 2012 r.

Przez dwanaście miesięcy ubiegłego roku do UFG wpłynęło 6,1 tys. szkód od osób poszkodowanych przez kierowców bez OC i niezidentyfikowanych. W tym czasie Fundusz wypłacił odszkodowania z 5,3 tys. szkód (+8% r/r). W 2013 r. łączna wartość wpływów z tytułu składki od firm sprzedających polisy komunikacyjne (główne źródło przychodów Funduszu) wyniosła prawie 119 mln zł – o 24,7 mln więcej niż rok wcześniej**.

UFG przypomniał, że od 1 stycznia ub.r. nastąpił wzrost opłaty z 1 do 1,3% składek brutto z obowiązkowych ubezpieczeń komunikacyjnych i rolnych. Podwyżka była efektem rosnących odszkodowań wypłacanych przez Fundusz (głównie za szkody osobowe), rozwoju ogólnopolskiej bazy danych polis komunikacyjnych oraz zmiany zasad rachunkowości UFG. Z ogólnej sumy składek wniesionych w minionym roku 91,4% pochodziło od krajowych ubezpieczycieli, reszta (8,6%) od zagranicznych (głównie oddziałów). Rok wcześniej było to odpowiednio: 93,6 i 6,4%. Fundusz szacuje, że w ub.r. łączny przypis zakładów z ubezpieczeń obowiązkowych (OC komunikacyjne i rolników) wyniósł 9,14 mld zł (ok. –3% r/r).

Od początku 2013 roku nastąpiła też zmiana zasad prowadzenia rachunkowości Funduszu: z metody kasowej na memoriałową***. UFG po raz pierwszy ujmuje więc w aktywach swojego bilansu szacowaną wartość należności: z tytułu dochodzonych regresów od nieubezpieczonych sprawców wypadków oraz kar za brak polisy OC. Po stronie pasywów zaś – wartość utworzonych rezerw ubezpieczeniowych z tytułu szkód objętych gwarancją Funduszu. Na koniec ub.r. łączna wartość rezerw wyniosła ponad 360 mln złotych (największy udział stanowi tu rezerwa na skapitalizowaną wartość rent). Rezerwy były pokryte funduszem statutowym w ponad 40%.

– Przewidujemy, że pełne pokrycie rezerw ze szkód sprzed 2013 roku nastąpi w ciągu czterech, pięciu lat, kiedy to UFG w oparciu o racjonalne gospodarowanie kosztami wypracuje dodatnie wyniki finansowe, które zasilą fundusz statutowy – mówi Elżbieta Wanat-Połeć, prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Ponadto w bilansie Funduszu po raz pierwszy wyodrębnione zostały koszty ośrodka informacji UFG, które w minionym roku wyniosły 23,3 mln złotych. Największą część (57%) pochłonęły koszty amortyzacji (wartości niematerialnych i prawnych oraz środków trwałych), czyli koszty poniesione wcześniej, a rozliczane w roku sprawozdawczym od użytkowanych składników majątku, kolejną istotną pozycję (blisko 36%) stanowiły usługi informatyczne.

* łącznie z wypłatami z OC rolników (ok. 1% całkowitej sumy wypłat Funduszu);
** w warunkach porównywalnych zanotowano w 2013 r. spadek składki z ubezpieczeń obowiązkowych (OC komunikacyjne i rolników) o około 276 mln zł (-3% r/r).;
***od 1 stycznia 2013 roku weszło w życie rozporządzenie ministra finansów z 13 grudnia 2012 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości (…) UFG

źródło: gu.com.pl


O tych przepisach zapewne nie wiedziałeś!

10-mar-2014 10:26

Są sytuacje, w których kierowcy często łamią przepisy, bo o nich zapominają lub po prostu nie wiedzą, że takie istnieją.

Niektóre przepisy ruchu drogowego są zawiłe. W dodatku posiadając prawo jazdy od dłuższego czasu można zapomnieć o pewnych uregulowaniach. Pomijając sytuacje, kiedy kierowcy świadomie łamią prawo, także przez nieznajomość m.in. kodeksu ruchu drogowego można narazić się na mandat.

Portal interia.pl wybrał sytuacje, w których kierowcy często nie wiedzą, jak się zachować, i łamią przy tym przepisy. Sztandarowe przykłady to zawracanie przy włączonym sygnalizatorze kierunkowym czy wyprzedzanie na przejściu dla pieszych, jeśli nikt po nim nie przechodzi...

więcej na ten temat w artykule:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/o-tych-przepisach-zapewne-nie-wiedziales,1998000,324

« ... 16 17 18  ... » 


Wypadek w pracy?


Jeżeli pracownik doznał wypadku w pracy, jest zobowiązany do zgłoszenia zdarzenia pracodawcy.

Klienci o nas

Europejski Fundusz Pomocy Poszkodowanym


Sp. z o.o. sp. Komandytowa

Szosa Chełmińska 26 (8.piętro)

87-100 Toruń

tel. 56 658 66 33

fax. 56 658 66 34

e-mail: kliknij

Masz pytanie? Napisz do nas